martes, 25 de agosto de 2009

Messer Für Frau Müller / Нож для Frau Muller


Messer pels Frau Müller udviklet sig ud af den musikalske projekt bogstavet O i 1991, straks blive indbegrebet af den underjordiske alternative bevægelse i St. Petersborg, Rusland. Oprindeligt bandet bestod af Oleg Gitarkin (guitar), Tima Zamlyanikin (vokal), Aleksey Miksher (trommer), og Ilya Kuzik (bas). I '91 indspillede de deres første punk album, "Happy End Dead", "med elementer af psychobilly og hardcore. Optagelsen af albummet blev finansieret af Oleg Gitarkin's første kone, og blev ikke udgivet på det tidspunkt. To måneder senere, bandet indspillede deres andet album, "Little Joys," og har fået bred anerkendelse fra denne demo, og den tidligere uudgivne album. Som et resultat, begyndte Messer pels Frau Muller aktivt turné i Europa. Som forberedelse til den tyske turné i '92, registreres MFFM en post-industriel vinyl LP, "Senors Crakovjaks." Efter overtagelsen af den tyske klub scene, MFFM hjem til St. Petersborg og oplevede deres højdepunkt af popularitet. Messer pels Frau Müller var blevet en kult figur i byens klub kredsløb. I '93, skiltes Miksher og Zemlyanikin fra MFFM, og Zemlyanikin tilsluttede sig senere kloster. På dette tidspunkt mødte Oleg Gitarkin Oleg Kostrow der var medlem af elektro-pop band, Fantom, og sammen indspillede de et album, "Hyper Utesov." Dette blev MFFM's første væsentlige skridt i retning af electronica fra sin tidligere psychobilly-punk stil. Denne nye musik fra Gitarkin og Kostrow blev mere melodisk og mindre aggressiv, og elektroniske eksperimenter bliver mere almindelige. I '95 Kuzik forlod MFFM, forlader Gitarkin som den eneste tilbageværende originale medlem. Kuzik snart dør efter at være tragisk stukket med en kniv. Myndighederne hævder, at han blev forvekslet med en anden person på gaden. Derfor MFFM stod som en to-mands elektronisk infused band med de to Oleg's, Gitarkin og Kostrow. I '96 de record "Icicle-Mordere," Gitarkin definerer albummet som cyberpunk med en helt digital lyd. Messer pels Frau Muller aktivt eksperimenter med rytme strukturer, russiske presse sammenligner dem med Aphex Twin og The Prodigy. I '97 bandet optegnelser "Nechelovek-Vidimka," når den prøver for første gang ved hjælp af stemmerne af Marlene Dietrich, Zarah Leander, Marilyn Monroe, og Klavdiya Shulzhenko. MFFM kombinerer dem med break-beat, drum n 'bass, og hus fonde. Bandet definerer sin nye stil som "post easy listening," et element af parodi på den musikalske genre, easy listening, populær i den 50-60'erne. Ifølge Gitarkin, da de ikke havde nogen flere medlemmer til at spille som en levende punkband, det var en logisk progression at starte prøveudtagning musikalske rester af det 20. århundrede, og udnytte vokaler af tidligere ikoniske superstjerner. Den genfødt band nåede sin anden bølge af popularitet med hinanden følgende albums "Allo, Superman!" Og "Secondhand Dreams", som blev udgivet i '2000 og 2001 i Rusland, Tyskland og Japan. Efter flere års tavshed, fik Messer pels Frau Müller tilbage i studiet og leverede nok sit bedste album til dato, hvilket er Triangle, Dot & Djævelen.

http://www.myspace.com/messerfurfraumuller

Snow Man

No hay comentarios:

Publicar un comentario